A hunter shoots a bear

Google gebruikt al een aantal jaren zijn video-platform YouTube voor advertenties, reclame en dergelijke. Het volgende filmpje voor het merk “Tipp-ex” is een zeer creatief en leuk voorbeeld hiervan. Het staat online sinds 25 augustus 2010 en vond het absoluut bij het thema van mijn blog passen.

Het filmpje heet “a hunter shoots a bear” en gaat over een jager die weigert een beer neer te schieten. Je krijgt de keuze: “shoot the bear” of “don’t shoot the bear”. Meer zeg ik niet, de rest mag je zelf ondervinden! VEEL PLEZIER!

Advertenties

Over carlfrancois

Student Marketing Katholieke Hogeschool Kempen Turnhout Bekijk alle berichten van carlfrancois

6 responses to “A hunter shoots a bear

  • mathieubastiaens

    Deze vind ik zoo geweldig en interactief! Het is een geweldige advertentie. Wou er zelf ook iets over schrijven, maar je was me voor..

    • carlfrancois

      Ben er ook maar vandaag op gekomen door iemand van 3 marketing. En inderdaad een geweldige ad. Geweldig hoe ze het YouTube platform grafisch overnemen, want je kan buiten de titel niets aanklikken.

  • Kelly

    Ik vraag me af hoe ze dit gedaan hebben. Wanneer je zelf de titel mag intikken dan. Je hebt natuurlijk maar een beperkt aantal zinnen die je kan maken. Maar toch, het is en blijft toch gefilmd niet? Of denk ik dat maar?
    Zouden ze een testpubliek hebben genomen en gezien hebben welke reacties het het beste deden?
    Een zeer slimme manier maar ik had graag bij “the making offf” geweest.

    • carlfrancois

      Inderdaad, de “making off” moet geweldig geweest zijn.

      En allereerst moest er een aanvraag ingediend worden of ze het youtube platform grafisch mochten overnemen in hun advertentie. Want zoals je kan merken na de keuze van “shoot or don’t shoot” is het platform eigenlijk “fake”. Dan komt er een heleboel code aan te pas aan de hand van Action Script in FLASH, neem ik aan. Daarna aan de hand van “keywords” gelinkt met de filmpjes.

      De lijst lijkt eindeloos te zijn: shoots, dances, kisses, likes, feeds, sleeps with (it’s not what you’d expect), tickles, rides, meets, is, plays football with (this one scores high), pee (probably the funniest), kicks, smokes weed with, talks to, plays with, tipp ex, breakdances with, cuddles, goes fishing with, farts with, moonwalks with, plays with, mows the lawn with, buys, eats, washes, does nothing to, moons, watches TV with, jumps, paints, breaks…

  • Hannes

    Het is geweldig om te zien welke nieuwe ideeën ze verzinnen om een buzz rond een product te creëren. Dit soort reclame is veel effectiever, omdat het iets interactief is. De mensen zijn benieuwd naar wat er gaat komen. Het zijn vaak minder dure campagnes en er is een veel grotere respons.

  • Els Leysen

    Super 🙂
    Deze reclame slaat zeker aan..

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s