Audi A1 – The next big thing

Als er één automerk is waar ze iets van marketing afweten is het Audi wel. Zeker nu ze twee jaar geleden in Brussel de toestemming hadden gekregen om de nieuwe A1 in productie te brengen. Ik sta steeds meer versteld van de vele reclamefilmpjes en advertenties die er op dit ogenblik rond gaan. Je hebt de nieuwe, knalrode stadsbom ongetwijfeld zien verschijnen op televisie, reclame affiches langs de weg of internet. Met zijn sportieve, frisse en jonge uitstraling is de nieuwe Audi A1 gericht op een jonger publiek.

Hier eerst en vooral een A1 promotiefilm met Justin Timberlake en Dania Ramirez.

Audi deed het ook voor zijn nieuwe Audi A6 met Jason Statham.

Over carlfrancois

Student Marketing Katholieke Hogeschool Kempen Turnhout Bekijk alle berichten van carlfrancois

3 responses to “Audi A1 – The next big thing

  • Kelly

    Ik geloof dat audi vooral het imago heeft “voor dikke nekken” te zijn. Ik dacht in begin enkel dat ik zo dacht maar er zijn er meer.
    Wel jammer aangezien audi echt wel moeite doet voor zijn publiek.
    Echter, ik ken er veel die audi associëren met omhoog gevallen mensen en dat is jammer. Misschien kunnen ze een andere manier van publiek te benaderen aanpakken??

  • carlfrancois

    Het is inderdaad spijtig dat sommige mensen er zo over denken. Terwijl het volgens mij absoluut niet Audi’s bedoeling is om zo over te komen. Komt het omdat Audi het luxemerk is van Volkswagen, zoals Lexus van Toyota en Infiniti van Nissan, dat mensen hier zo over denken?

    Volgens mij is dit zo voor alle Duitse autofabrikanten zoals BMW en Mercedes en staan ze voor klasse en kwaliteit.

    Want als je gaat kijken naar cijfers van zeg maar een standaard Audi A3 en een standaard Volkswagen Golf 6, wat in feite 2 krak dezelfde wagens zijn qua motor, zul je merken dat de goedkoopste Audi A3 +/- 20500 euro is en de goedkoopste VW Golf 6 +/- 21000.

    Het spijtige is dat de opinie van mensen niet snel te veranderen is en dat het zeer moeilijk is om een publiek te benaderen dat eender welk merk als “high-budget merk” beschouwd. Iedereen heeft zijn bepaalde doelgroep, en zolang ze goed verkopen zullen ze niet snel van tactiek veranderen denk ik.

    Maar zeker bedankt voor je reactie!

  • Laurent

    Ik vind ze allemaal leuk! A1,A3,A4,A5,A6,A7… S, RS, Q, enz! Klassevol en dynamisch!

Geef een reactie

