Een iPod Nano om je pols?

Apple bracht al verschillende gadgets uit om je iPod te bevestigen aan je riem, arm en dergelijke. Met de komst van de nieuwe iPod Nano was het al snel voor de hand liggend om de iPod Nano te gaan gebruiken als horloge. MINIMAL is één van de bedrijven die met zulk project bezig is. Het is een bedrijf dat geleid wordt door Scott Wilson en die producten ontwikkeld voor grote merken zoals Dell, Microsoft, Nike, XBox en in dit geval ‘Apple’.

We kunnen er niet onderuit, de producten van Apple zijn stuk voor stuk hoogtechnologische producten met een overweldigend design. Op dit ogenblik zijn ze bezig met een project waarin ze twee types polsbanden voor de iPod Nano ontwikkelen genaamd ‘TikTok en LunaTik. Deze types zullen de iPod Nano omvormen tot één van de coolste horloges ooit gemaakt. Ze willen niet zomaar een gewone armband ontwikkelen waarop je de iPod kan bevestigen, maar een product waar anderen van achterover vallen. Met andere woorden een “wauw”-product.


Links op de foto zie je de ‘TikTok’-versie en rechts de ‘LunaTik’-versie.

De eerste en de goedkoopste versie ‘TikTok’ is een soort van rubberen ‘dock’ en zorgt ervoor dat je de iPod simpel en veilig kunt vastklikken. Het duurdere type ‘LunaTik’ is gemaakt uit roestvrijstaal met aluminium look. De polsbandjes zijn gemaakt uit sterk silicoonrubber. De hardware zal in dezelfde fabriek geproduceerd worden welke horloges maakt voor bedrijven als Nixon, Diesel, Vestal en Nike.

Er zijn veel horloge-bedrijven die het moeilijk hebben om een multi-touch horloge te ontwikkelen, de Nano zelf is zelf al een technologisch wonder. Multi touch, kleurenscherm, langdurige batterij, MP3, radio, fotos, Nike+ en uiteraard de klok,… allemaal in een product bijna zo groot als een postzegel. Nu denken sommigen, als de klok aanstaat, moet de batterij toch snel uitgeput zijn. In klok-mode duurt het minstens een week vooraleer men opnieuw moet opladen.

Nu prijzen: De ‘TikTok’ versie zal verkocht worden voor 34,95$ en het type ‘LunaTik’ voor 69,95$.
Het doel is om deze producten binnenkort via de Apple Retailstores te verkopen.

Bekijk de video op deze link

Over carlfrancois

Student Marketing Katholieke Hogeschool Kempen Turnhout Bekijk alle berichten van carlfrancois

15 responses to “Een iPod Nano om je pols?

  • Sanne Havermans

    Ziet er leuk uit. Wel wat duur voor wat het is volgens mij en ja je moet nog altijd eerst die Ipod aanschaffen.

    Apple komt wel altijd redelijk snel met iets nieuws. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Ikzelf heb nog een oudere Ipod die perfect werkt maar die komt dus niet in aanmerking voor al die technische snufjes. Aan mij zal Apple dus niet al te veel verdienen! 🙂

    • carlfrancois

      Inderdaad, Apple staat niet stil en hetgeen je vandaag koopt, is morgen bij wijze van spreken zo oud als de straat. Ikzelf maak het geregeld mee dat wanneer ik iets koop, er nog geen week later een nieuwe versie van uitkomt.

      Zeker bedankt voor je reactie !

  • Karen

    Ok, dit vind ik dus echt iets nutteloos.
    Natuurlijk moet Apple weer met zo iets afkomen met een Ipod als horloge en dan is het nog lelijk ook…

  • Machteld Vanderweyden

    Ik vind het op zich wel weer een goed idee, maar er bestaan al zoveel gadgets. De meesten die hierin geïnteresseerd zijn, die zullen misschien al een ‘ouder’ product gekocht hebben en gaan waarschijnlijk niet weer iets nieuws kopen. Wel is het goed dat ze twee types, een goedkoper en een duurder, hebben gemaakt.
    Maar al bij al vind ik ook dat ze zoveel nieuwe dingen maken dat de mensen gewoon niet meer kunnen volgen.

  • Nicky Verbist

    toffe uitvinding! Weer een gadget om een nieuwe hype neer te zetten. Ik twijfel echter wel aan de noodzaak van al deze producten. De mensen hebben zowel een gsm, ipod, ipath, laptop,.. terwijl de producten vaak over dezelfde functies beschikken. We kunnen met onze gsm makkelijk muziek beluisteren, toch hebben we nog een ipod voor uitsluitend muziek. Ook het internet is ondertussen toegankelijk via verschillende producten maar we hebben toch allen nog een laptop ter beschikking om gebruik te maken van dit medium. Een bedrijf zou zich moeten bezig houden met het ontwikkelen van 1 handig, bruikbaar product waarin alle functies in zijn geintegreerd. DAT zou pas verkopen!

    • carlfrancois

      Hier heb je volkomen gelijk in, maar langs de andere kant zijn al de functies die je hebt aangehaald in de iPhone geïntegreerd 😀 Muziek, bellen, sms, bluetooth, video, camera, face-time chatten, internet, e-mail en nog vele andere… dus het product hebben we al. Maar dan hebben we het prijskaartje, de andere kant van het verhaal.

  • Marjolein Michielsen

    Enerzijds vind ik het wel een goed idee, omdat “dieven” of weet ik veel wie anders nog, op deze manier je ipod nu niet meer gewoon uit je handen kunnen pakken. Want wie denkt er nu aan dat jouw horloge een ipod is? Anderzijds vind ik het maar een stom idee. Stelt u eens voor dat je misschien binnen een jaar met een ipod-ketting rondloopt? Dat is toch gewoon te belachelijk?!

    Carl, hier heb je mijn eerste reactie al;)

  • Ginny De Rudder

    Ik zou dus wel iemand zijn die dit koopt. Op het eerste zicht lijkt het misschien duur voor wat het is, maar als je gaat kijken naar de hoesjes die men verkoopt voor iPods dan zit je toch ook al snel aan zo’n 30 euro. Omdat het rond je pols zit en stevig vastzit zou je het zelfs nog kunnen gebruiken als horloge om mee te gaan joggen bijvoorbeeld.
    Apple heeft misschien te snel nieuwe technische snufjes, maar alles wat ze maken is gewoon goed en zo erkennen ze dat aan elk product nog verbeteringen kunnen aangebracht worden. Alles kan uiteindelijk sneller, beter, mooier, kleiner of juist groter, …
    Goed bezig, Apple.

  • Lieselotte

    Weeral een origineel idee van Apple. Ik zou het zelf niet kopen omdat mijn horloge fijner moet zijn dan deze op de afbeelding. Ik vind dit eerder een mannen model. Het is inderdaad wel zeer handig om met te gaan joggen! Wanneer mijn ipod het begeeft, is er misschien wel een kans dat ik deze nieuwe tiktok/lunatik ga halen in de winkel.:)

  • Klaas

    De technologie blijft vooruitgaan. Toch ben ik ook niet meteen een voorstander van dit voorwerp, ondanks de vele voordelen (zoals dat joggen). Wat als er iets kapot gaat?
    Ik zou graag de versie wel eens willen zien en uittesten, maar om het echt te kopen, liever (nog) niet.

  • lino

    Misschien eerste keer in 5 jaar dat ik nog is een horloge zou dragen:D

    • carlfrancois

      Ja overlaatst was ik in de Switchshop in Wijnegem, en daar hebben ze al een goedkoop soort type van armband voor die nano… maar ik denk dat het in het geheel vrij groot gaat zijn 😀 iets bredere polsen zouden zeker niet misstaan in dat geval !

  • francozoe

    Hier zou ik nog graag draadloze oortjes bijhebben! zeker tijdens het joggen. Volgens mij is dit de voorloper van de pols-iPhone, zoals vroeger in de science-fiction films. Leuke gadgets, typisch Apple!

  • Els Leysen

    Leuke gadget.. nu weer op naar het volgende ‘speeltje’ van Apple veronderstel ik ..
    Persoonlijk zou ik het niet aanschaffen, of ik zou er een gratis bril moeten bij krijgen voor de kleine lettertjes 😉

Geef een reactie

